Friday, September 23, 2016

Tempahan Untuk Katering !!




Hari Rabu beberapa hari yang lalu aku ke klinik homeopati di Perak untuk berubat. selesai aku menggunakan gym di situ, difisio dan sebagainya, aku bersarapan di cafe yang ada di bahagian hadapan ataupun di luar klinik tersebut. tengah tengah aku survey makanan yang ada di situ, aku ternampak bussiness card ni. secara tak langsung aku terasa nak promote.


Buat masa ni perkhidmatan yang ditawarkan kat area Perak sahaja.
sedar tak sedar Mahabbah Cafe Catering ni telah wujud sejak 5 tahun yang lepas cuma di Perak ni je baru 2 tahun, jadi soal pengalaman jangan risau, in shaa allah tip top.

Tak sampai beberapa minit lepas aku merenung bussiness card berwarna hitam ni ada pula satu orang brade datang ke arah aku lalu bertanya, "err tumpang tanya, kat mana nak masuk jumpa doktor ye?. aku dengan lagak macam abang kawasan tu pun menjawab dan memberi penerangan agar brade tu faham dan tak tanya dah.

Setelah aku memilih makanan dan duduk tunggu makanan sampai di meja makan, brade tadi keluar. uii sekejap betul dia masuk dah pun keluar, takkan dia datang sini buat lawatan sambil belajar di klinik homeopati kot. mulut aku masa tu ringan pula untuk bertanya, "dah siap berjumpa nurse di kaunter depan tu ke?". oh patutlah, rupa rupanya brade tu datang bukan dia yang nak berubat, dia tolong usha kan untuk membe dia yang berada di cheras.

Mee goreng dan telur mata dah sampai so aku makan dulu, dia pula ntah atas dorongan apa duduk sekali di meja aku makan tu. ahh baru aku teringat aku tak bermanis mulut pelawa brade tu makan.

Borak punya borak sambil aku makan dan dia hanya minum je, brade tu ada cerita sebelum ni dia ada temankan ayah dia ke sini sekali sekala tapi sebelum cafe ni dibina serta beroperasi dan juga sebelum klinik ni dinaiktaraf, patut la brade ni macam newbie. erk

Dia cerita dia, kemudian aku tanya, aku cerita aku, kemudian dia pula yang bertanya, babak ni berlangsung selama lebih kurang 40 minit. akhir sekali di hujung perbualan kami brade ni tanya berapa umur aku, aku pun bagi jawapan yang jujur. kemudian aku tanya pula berapa umur dia, dia gelak dan katanya umur dia 40 lebih (aku tak ingat, yang pasti awal 40an).
Kahkahkah kami berdua rasa tertipu dengan rupa dan perwatakan antara satu sama lain, aku ingatkan dia brade berumur 30 + rupa rupanya pangkat pakcik dah. dan dia pula sangka aku dah level orang berumahtangga padahal aku baru habis dunia mumaiyyiz.


No comments :

Post a Comment