Tuesday, August 02, 2016

Hiburan sebelum aku memiliki gadget (BAHAGIAN 2)

 


Agaknya masa muda ayah aku suka kumpul benda ni,




Turunlah ke aku. aku simpankan koleksi ayah aku ni berserta aku punya yang tak seberapa ni.



Aku tau duit syiling satu sen dan sekeping syiling seringgit tu nanti akan ada nilainya so awal awal aku simpan 46 keping tu sebagai koleksi kepunyaan aku, tapi aku tak dapat la nak kumpul duit singapura atau duit thailand.

Minat aku mengumpul sesuatu barang yang ada nilai tersendirinya diteruskan lagi dengan mengumpul keratan keratan akhbar yang menarik di mata aku.


Masa ni minat betul aku dengan sejarah titanic. aku mencari segala cerita berkaitan titanic, aiceberg, dan cerita mangsa yang terselamat. punya la semangat sampai ke library di daerah ni aku pergi mencari. Vcd titanic pun ada kat rumah ni, siap beli yang ori lagi.


Akhir sekali perangai aku yang suka copy paste ayat ayat sedap ni jadi hobi aku, secara tak langsung dahulu ia mengajar aku cara untuk menulis dan berbahasa. akan tetapi sampai sekarang aku masih tidak sehebat orang lain dalam menghasilkan sesuatu penulisan.


p/s:
Alhamdulillah aku sempat merasai zaman kanak kanak yang seronok dalam keadaan sihat dahulu.. orang lain mungkin nampak itu perkara biasa, tapi bagi aku tak. melalui zaman kanak kanak dalam keadaan yang sihat nampak seperti perkara kecil. hakikatnya, orang yang tak dapat merasai nikmat seperti itu pasti mahukannya. Bersyukurlah sentiasa kawan.

1 comment :

  1. Titanic? Lagu My Heart Will Go On adalah salah satu lagu paling GV suka. Betul kata Mr Cahaya, kita sentiasa bersyukur kepada Allah SWT.

    ReplyDelete